Testovali sme elektrický ťahač MAN eTGX
Domov   Blog   Testovali sme elektrický ťahač MAN eTGX
Testovali sme elektrický ťahač MAN eTGX

Testovali sme elektrický ťahač MAN eTGX

Ďalší krok na našej ceste k udržateľnosti

Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti Ostravska elektrický ťahač MAN eTGX. Ide o ďalší konkrétny krok v rámci ambicióznej stratégie MissionZero, ktorá má za cieľ výrazné zníženie emisií CO₂ a prechod k udržateľnejšej logistike. Alternatívne pohony skupina Geis testuje a nasadzuje naprieč európskymi krajinami, pričom v Českej republike je elektrické vozidlo už súčasťou bežnej prevádzky v oblasti Hradca Králové.​​​​

Skupina Geis dlhodobo pracuje na znižovaní dopadov svojej činnosti na životné prostredie. V rámci aktivít spojených so stratégiou MissionZero prebehlo v poslednom čase testovanie elektrického ťahača MAN eTGX 20.449. Vozidlo bolo nasadené na denné rozvozové trasy, prevažne v mestskej a prímestskej premávke. Počas štyroch pracovných dní najazdilo 365 kilometrov s priemernou hmotnosťou nákladu 10 ton.

Test potvrdil nulové emisie CO₂, priemernú spotrebu 0,81 kWh/km a vysokú mieru rekuperácie energie [1](138,2 kWh). Vodič ocenil tichý chod vozidla, silný výkon elektromotora pri rozjazdoch, komfort kabíny a nízke prevádzkové náklady. Test zároveň poukázal na niektoré všeobecne známe výzvy spojené s prevádzkou elektrických nákladných vozidiel – napríklad vyššiu hmotnosť, obmedzený dojazd alebo aktuálnu dostupnosť nabíjacej infraštruktúry pre dlhšie trasy.

Pri posudzovaní nasadenia elektrických ťahačov je dôležité zohľadniť nielen ekologický prínos, ale tiež ekonomickú stránku. Samotná prevádzka elektrického vozidla je úspornejšia ako u dieselového variantu. Na druhú stranu obstarávacia cena elektrického ťahača je aktuálne zhruba tri a pol násobná oproti najmodernejším dieselovým vozidlám, čo znamená nutnosť starostlivo zvážiť návratnosť investície. „Vždy treba​ vyhodnotiť konkrétne prevádzkové podmienky, možnosti využitia a tiež preferencie klienta – či uprednostňuje udržateľnosť, alebo je pre neho kľúčovým faktorom optimalizácia nákladov,“ uviedol Lukáš Búzek, prevádzkový riaditeľ Geis SK.

Testovanie elektrických vozidiel je jedným z celej rady krokov, ktorými chce firma smerovať k naplneniu cieľa stratégie MissionZero – stať sa klimaticky neutrálnou spoločnosťou do roku 2040. Už do roku 2030 chce skupina Geis znížiť emisie CO₂ o 65%. Okrem testovania​​ alternatívnych systémov pohonu prebieha rozsiahla modernizácia flotily, investície do fotovoltaiky, moderných budov a technológií a digitalizácie procesov. Firma má tiež zavedený veľmi efektívny systém energetického manažmentu nehnuteľností v troch krajinách CEE - na Slovensku, v Českej republike a v Poľsku.

[1]Poznámka: Rekuperácia energie je proces, pri ktorom sa pri brzdení alebo spomaľovaní vozidla premieňa kinetická energia späť na elektrickú a ukladá sa do batérie. Tým sa zvyšuje celková efektivita prevádzky.

Dopyt
služieb
Sledovanie zásielok Mapa doručovacích zón

Aby náš web správne fungoval (nastavenie ochrany osobných údajov)

Prečo? Aby správne fungovalo vyhľadávanie, aby ste sa nemuseli zakaždým prihlasovať, aby sme vás neobťažovali nevhodnou reklamou. Cookies sa používajú na personalizáciu reklám. Na to potrebujeme váš súhlas so spracovaním súborov cookies. Súhlasom nám pomáhate zlepšovať náš web. Ďakujeme, k vašim dátam sa budeme správať slušne. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať alebo zmeniť s účinkom do budúcnosti. Viac o súboroch cookie

Podrobné nastavenie Prijať všetko
×
Nastavenie cookies

Tu máte možnosť prispôsobiť súbory cookies podľa kategórií, ako najlepšie vyhovujú Vašim preferenciám.

Technické cookies

Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky a všetkých funkcií, ktoré ponúka a nemôžu byť vypnuté bez zablokovania funkcií stránky. Sú zodpovedné oi za uchovávanie produktov v košíku, prihlásenie k zákazníckemu účtu, fungovanie filtrov, nákupný proces alebo ukladanie nastavenia súkromia. Z tohto dôvodu technické cookies nemôžu byť individuálne deaktivované alebo aktivované a sú aktívne vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a našich reklamných kampaní. Ich pomocou určujeme počet návštev a zdroje návštev našich internetových stránok. Dáta získané pomocou týchto cookies spracovávame anonymne a súhrnne, bez použitia identifikátorov, ktoré ukazujú na konkrétnych užívateľov nášho webu. Vďaka týmto cookies môžeme optimalizovať výkon a funkčnosť našich stránok.

Preferenčné cookies

Preferenčné cookies umožňujú, aby si webová stránka zapamätala informácie, ktoré menia, ako sa webová stránka správa alebo ako vyzerá. Je to napríklad Vami preferovaný jazyk, mena, obľúbené alebo naposledy prezerané produkty a pod. Vďaka týmto cookies Vám môžeme odporučiť na webe produkty a ponuky, ktoré budú pre Vás čo najzaujímavejšie.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám dokázali zobraziť čo najrelevantnejší obsah alebo reklamy tak na našich stránkach, ako aj na stránkach tretích subjektov. To je možné vďaka vytváraniu tzv. pseudonymizovaného profilu podľa vašich záujmov. Ale nebojte, týmto profilovaním spravidla nie je možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba pseudonymizované údaje. Pokiaľ nevyjadríte súhlas s týmito cookies, neuvidíte v reklamných oznámeniach obsah ušitý na mieru Vašim záujmom.