V rámci riešenia pre výmenu dát so zákazníkmi a partnermi v kontraktnej logistike sa nám v minulom roku podarilo rozšíriť naše portfólio o významný míľnik pre budúcnosť. Naši špecialisti v regióne CEE dokázali na mieru vyvinúť API rozhranie, ktoré nám umožní ešte viac zefektívniť výmenu dát medzi systémami zákazníkov a naším skladovým systémom, ktorý pri logistických projektoch využívame.
Výmena dát tak nebude musieť prebiehať len pomocou exportovaných súborov, ale pôjde o nonstop komunikáciu medzi databázami nášho a zákazníckych systémov. Ďalej nám táto technológia otvára dvere na využitie pri výmene dát pri zavádzaní pokročilých technológií v kontraktnej logistike.
Prečo sa API stáva stále populárnejším?
API je typ softvéru, ktorý spája rôzne, na sebe nezávislé systémy a softvérové komponenty. Jedná sa o rozhranie pre komunikáciu a základnú interakciu medzi systémami. Využíva zdieľanie dát a služieb na rôzne účely stabilným a bezpečným spôsobom.
S týmto rozhraním sme schopní integrovať služby do našich informačných systémov alebo navzájom prepájať rôzne systémy. API vytvára skvelý priestor na zdieľanie dát a integráciu riešení. Vďaka tomu vzniká veľa príležitostí na ich vývoj a použitie.
V logistike umožňuje výmenu dát medzi logistickým providerom a zákazníkom. Využitie API nám umožní jednoduchú a rýchlu výmenu dát medzi oboma stranami a tým efektívne riadenie logistických procesov. Zároveň nám vlastný vývoj umožní flexibilitu k ďalším optimalizáciám našich procesov a štruktúry napojenia pre jednotlivých zákazníkov a ich špecifické potreby.
Medzi hlavné výhody patrí jednoduchá a rýchla výmena dát medzi oboma stranami, efektívne riadenie procesov a zlepšenie zákazníckeho servisu.
Pri využití API môžeme poskytnúť zákazníkom prístup k informáciám o objednávkach a zásielkach, ako sú napríklad informácie o stave, očakávanom doručení, histórii zásielok a ďalšieho v reálnom čase. Zákazníci môžu tiež využiť API rozhranie na vytváranie a správu objednávok, prenášanie dát o zásielkach od odosielateľa k prepravcovi, tlač etikiet, kontrolu prehľadu zásielok, kontaktov, reportov, a to všetko v reálnom čase.
Vidíme tu ďalší potenciál, ako zvyšovať kvalitu poskytovaných služieb, a zároveň budeme schopní ešte viac zrýchliť a zjednodušiť implementáciu nových riešení.
Potenciál aj pre mobilné zariadenia a stále sa rozširujúce cloudové riešenia
Jednoduchosť a bezpečnosť pripojenia služieb cez API poskytuje priestor pre neustále inovácie a urýchľuje vývoj moderných služieb. Všadeprítomné mobilné zariadenia poskytujú perfektné prostredie API rozhraniam založeným na službách a posúvajú tak ich vývoj stále dopredu.
Stále viac spoločností migruje na cloudovú infraštruktúru a využíva výpočtovú kapacitu cloudu. API perfektne zvládnu podporiť celý proces migrácie dát na cloud. Sú potrebné pri počiatočnej migrácii dát, ale aj v ďalších fázach pri dlhodobej integrácii dát.
Z pohľadu koncového používateľa API umožňujú rýchly a bezpečný prístup k službám. Z pohľadu obchodných partnerov, API poskytujú bezpečný a stabilný spôsob získania prístupu k rôznym zdrojom tretích strán.
Bezpečnosť dát na prvom mieste
V Geis zároveň veľmi dbáme na zabezpečenie dát našich zákazníkov a tak v rámci nastavenia API komunikácie držíme naše vysoko nastavené bezpečnostné štandardy. Zabezpečenie je štruktúrované do niekoľkých úrovní na hardvérovej aj softwarovej báze, celé riešenie prešlo bezpečnostnou certifikáciou a dochádza k ďalšiemu pravidelnému priebežnému overovaniu všetkých vrstiev zabezpečenia.
Vývojom nového vlastného API rozhrania na riešenie v kontraktnej logistike si otvárame široký priestor pre využitie v budúcnosti. Naše riešenie tak posunieme do ešte väčšej flexibility a variability.